2014. április 27., vasárnap

Nigella csokoládés gesztenyetortája a Szakácsmustrára

Amikor Erika, az Életinfo blog írója megálmodta ezt a játékot nagyon lelkes voltam, a téma nagyon szimpatikus volt. A játék egyszerű: mindig egy ismertebb szakácstól kell sütni-főzni valamit, a szakács nevét pedig mindig az aktuális játékvezető állapítja meg. 
Erika a sort Gordon Ramsayvel kezdte, a következő játékvezető Marka volt, ő Jamie Olivert javasolta, tőle vettem én át a stafétát és Nigella Lawsont választottam.
Nigella annyira természetesen egyszerűen, könnyedén és érzékien főz, hogy nem lehet nem szerteni őt és a gyors, finom receptjeit.
Először egy velencei répatortát szemeltem ki, de azt aztán elkészítette más játékostársam, ezért végül is e mellett a nagyon finom csokoládés gesztenyetorta mellett tettem le a voksomat. Nem bántam meg, szaftos, finom, mutatós sütemény lett.
A recept mennyiségeit megfeleztem és tortaforma helyett 4 felfújt formában sütöttem a masszát. Véleményem szerint elkészíthető muffinformákban is, talán még mutatósabbak is lesznek akkor.


Hozzávalók egy 23 cm átmérőjű tortaformához:
225 g magas kakaótartalmú csokoládé
6 tojás
1 csipet só
125 g puha, sótlan vaj
435 g cukrozatlan gesztenyemassza
2 kanál rum (én vaníliaesszenciát használtam)
65 g cukor (én barnacukrot használtam)
tejszínhab (én laktózmentes tejszínt használtam)

A sütőt előmelegítjük 180 C fokra.
A sütőformát kivajazzuk, megszórjuk kevés kristálycukorral, hideg helyre tesszük.
Felverjük a tojások fehérjét a sóval.
A csokoládét vízgőz fölött felolvasztjuk, kissé visszahűtjük.
Egy keverőtálban habosra keverjük a vajat a cukorral, a rummal és a gesztenyemasszával, hozzáadjuk a langyos csokoládét, majd egyenként belevegyítjük a tojások sárgáját is.
A csokoládés gesztenyemasszába óvatosan belekeverjük a tojások fehérjét odafigyelve, hogy a hab ne törjön össze.
A formába öntjük majd körülbelül 50 percig sütjük, addig amíg a teteje berepedezik, picit elválik az edény falától, a beleszúrt hurkapálca pedig még kissé ragacsos marad.
Tejszínhabbal tálaljuk.
Végkonklúzióként erről a receptről: pontosan azt kaptam amit vártam tőle, tud valamit ez a Nigella.  


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése