2014. április 28., hétfő

Szakácsmustra 3 - Nigella Lawson

A Szakácsmustra játékot az Életinfó blog írója, Erika találta ki, mindig egy, a játékvezető által megnevezett ismert-híres szakács receptjeiből kell sütni-főzni. Imádom ezt a gasztrojátékot, hisz ezáltal megismerkedhetünk különböző konyhai technikákkal, ízekkel, receptekkel.
Most Nigellától kellett recepteket választani, azt elkészíteni és blogon közölni. Remélem mindenki jól szórakozott!
Álljon itt elsőnek a játék szülőanyjának, Erikának a receptje, egy pikán rózsaszín rákcsoda. Habár nem vagyok a tengeri herkenytyűk nagy kedvelője, ezt biztosan megkóstolnám.


A legfürgébb játékos Nagy Anita volt, neki nincs blogja, emiatt az eredeti receptet az általa küldött linkben találjátok, a választott recept a csokis-cseresznyés muffin lett. Kicsit szomorú voltam, hogy így elsőre pont egy olyan recept érkezett, ami nem igazán ért el osztatlan sikert  s csak reménykedtem, hogy ez nem így lesz a továbbiskban. Ezt írta Anita:
Nigella csokis-cseresznyés muffinját sütöttem meg. Sajnos a várakozásaimtól elmaradt :( Nagyon finom, tényleg, de én valahogy többet vártam. Nem az az "atom brutál finom" édesség, csak az a "aha, finom" típus.


Rosszkedvem el is párolgott, mert megérkezett Dina, a Dina világa blog írója, ő a rögös utat választotta Nigellától, a sima nem is lett volna elég érdekes neki :-) . Nos, ebből egy olyan édes finomságot varázsolt, ami előtt rögtön meghajolt édességrajongó lényem.


Következzen most Fűszermánia Gabi spagetti receptje, a spaghetti puttanesca, amit minden kétséget kizárólag el fogok készíteni, hisz e recept egyszerűségénél csak a nagyszerűsége nagyobb. Hiába na, nagy tésztarajongó vagyok.


Eszter blogját a Tűpárna és habverőt most ismertem meg, szívesen lapozgattam benne s méltán állíthatom: telis-tele van finomságokkal. A  küldött kókuszmacaron hamar elkészíthető gyors, finom nyalánkság. 


S jött egy rém rendes recept a Rendes csajoktól, akik egy Nigella féle fordított ananásztortát készítettek el. A torta pont jókor jött, hisz ez lett az Ági egyik szülinapi tortája. Fordítottat már sütöttem almával, körtével, birssel, a következő ananásszal lesz.



 A következő játékosnak nagyon megörvendtem, végre egy pasi játékos, aki nem más mint az Őrült szakács az Őrülten jó ételek blog írója. Most egy olívás húsos pitét készített nekünk a Nigella receptjei közül, amit nyers céklasalátával fogyasztott. Mit mondjak egyebet, pazar!


Na, mit gondoltok mivel jelentkezett Süni, a SüniSüti blog háziasszonya?? Na mivel?? Pont azzal, amit én is kinéztem magamnak a játékra, a velencei répatortával. Annyira vonzó a recept, hogy talán jövő héten magam  is elkészítem. Kukkantsatok be Süni oldalára, találtok ott több más Nigella receptet is.


Konyhavirtuóz berobbant egy pazar szalonnás brownieval. Mindig szerettem az édes-sós ízeket, azok annyira izgalmasak...Gyerekek, ez is  a "must have" kategória. Nézzétek ezt a  csokitornyot!

Andrea receptje ami a Mrs Lipton konyhájában megjelent nem kimondottan az a ripsz-ropsz Nigella étel, ám a parajos ricottás kagylótészta  elkészítése minden kétséget kizárólag megéri a fáradtságot, mennyei lehet.



Gerti a Sütit akarok blog írója, nem is hazudtolta meg önmagát és sütit akart, ő egy finom brownie recepttel jelentkezett. Igaz, hogy nem friss a bejegyzés, de mentségére szolgáljon, hogy gyakran elkészíti ezt. Biztos azért, mert nagyon finom.


Vörös kaktuszos Bogi finom Nigella féle csirkefalatokkal érkezett a játékra, szinte az utolsó percekben. Jól tette, hisz ez a könnyen elkészíthető gyors ebéd jó ötlet lehet a jövőben mindenkinek, aki csirkét szeretne sütni kicsit másként, mint megszokta.



Azt, hogy Marka is befűt a boszikonyhája sütőjébe és készít valami finomságot Nigellától, hát az nem volt kétséges. Ez a mandulás csokis keksz egy álom lehet.


Timi csirkét készített, mégpedig olasz sült csirkét paprikával és olajbogyóval. A fényképek alapján a késztermék egy omlósan puha, finom zöldséges étel lett. Szinte látom Nigellát kiosonni a konyhába és csipegetni a hűtőből az éjszaka homályában a csirkevacsora maradékait.


Ismét egy pite következik, mégpedig egy gombás csirkés pite Trollanyutól. Akkorát kacagtam a Nigellás jókedv megjegyzésére, hogy megremegtek az ablakok. Amúgy mit ne mondjak, a pite csodaszép lett.


Most pedig álljon itt az általam választott recept is, a gesztenyés csokitorta, amit gyorsan és könnyedén készítettem el. Nagyon finomra sikeredett.



Végül, de nem utolsó sorban a 16 pályamű elolvasása után le szeretnék vonni egy konklúziót: Nigella gyorsan, egyszerűen, de kissé egészségtelenül főz, elég sok cukrot, vajat és egyébb hízlaló alapanyagot használ, de ettől eltekintve majd mindenkinek ízlenek az ételei (kevés kivétellel). Személy szerint a továbbiakban is keresni fogom a receptjeit.
A stafétát Dinának adom át, remélem a következő fordulóban is egy számomra kedves szakácsot választ.
Köszönöm mindenkinek  a játékot, öröm volt vezetni ezt a fordulót. Puszi!

2 megjegyzés:

  1. Szuper összefoglaló és nagyon jó kis válogatás :) Szerintem benne van minden amit Nigellaról elmondhatunk, hol extrém, hol egyszerű, de egy biztos: többségében finom! :) Köszi Ildi, hogy ilyen gondos háziasszonya voltál a játéknak! :)

    VálaszTörlés