2015. augusztus 21., péntek

M’hanncha vagy magyarosított marokkói kígyórétes

Az inspirációt Jamie Oliver egyik televíziós adásából kaptam, sajnos a filmecskét nem találom sehol. Kisebb változtatásokkal készítettem, de igyekeztem megtartani a recept eredetiségét is.
Vaj helyett friss tehéntúrót használtam.


Hozzávalók:
10 dkg puha vaj a krémbe + 10 dkg kenni
40 dkg tehéntúró
20 dkg kristálycukor
1 kk vanília esszencia
1 narancs héja és leve
3 egész tojás
20 dkg őrölt pörkölt mandula
9 levél mirelit réteslap
1 kanál barnacukor és
porcukor a tetejére 
A krémhez habosra keverjük a vajat és a túrót a cukorral, a vaníliával, a narancs héjával é levével. Hozzáadjuk egyenként a tojásokat és végzetül belevegyítjük a mandulát is.
A réteslapokat hármasával megkenjük olvasztott vajjal, rákenjük a töltelék 1/3-át, majd felcsavarjuk. Három rétesrúd lesz.
Egy kerek formát kivajazunk és belehelyezzük a rétesrudakat kissé meggörbítve, kígyóként feltekerve. A tetejét is megkenjük vajjal, megszórjuk kevés barnacukorral és 180 C fokra előmelegített sütőben 35-40 percet sütjük. Akkor van kész, amikor a teteje szép ropogósra sült.
Ha langyosra hűl meg lehet szórni még porcukorral.

 

2 megjegyzés:

  1. hát erősen megkívántam. szerencse épp a frissen kisült pizzámmal beérem ;-)

    VálaszTörlés