2013. március 31., vasárnap

FONOTT FOSZLÓS KALÁCS

Apai nagyanyám sütötte a legeslegfinomabb-foszlósabb mazsolás kalácsot. Édesanyám mindig kérte, hadd tanulhassa meg ő is. nagyanyám, hogy ne veszítse el a fontosságát az ünnepi előkészületekben, mindig azt mondta: hadd el fiam, megsütöm én mindig nektek. 
Korán, alig 60 múlt amikor elment, így a titkos családi recept vele együtt a sírba szállt
Azt nem ígérem, hogy ugyanolyan legesleg az én kalácsom, de Mama kedves, ugye én is jól csinálom? 

 
A fonást itt lestem el.
Hozzávalók:
40 dkg liszt
15 dkg cukor
10 dkg vaj
2 dl tej
2 dkg friss élesztő
2 tojás sárgája
1 citrom reszelt héja
csipet só
A kenéshez:
1 tojás 
2 kanál levendulaszirup


Az élesztőt felfuttatjuk kiskanál cukorral elkevert langyos tejben.
A lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a citromhéjat, a sót, az olvasztott langyos vajat, melyben feloldottuk a cukrot, a tojások sárgáját és apránként az élesztős tejet. Inkább kemény, mint lágy tésztát keverünk, deszkára borítjuk és alaposan átgyúrjuk.
Lefedve 30 percet kelesztjük, átgyúrjuk és ismét 20 percet pihentetjük.
Hat egyenlő darabra vágjuk, mindegyik darabkát kétujjnyi vastag hurkává nyújtjuk és a fentebb említett módon összefonjuk.
Megkenjük felvert tojással, 15 perc múlva ismét, majd újabb 15 perc után a levendulasziruppal.   
 Előmelegített sütőben barnára sütjük.
Nagyon foszlós, igen finom kalács, reggelire vajjal megkenve, főtt tojással, sonkával és egy bögre kakaóval ettem. 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése