2013. április 14., vasárnap

ZÖLD LEVES FÜSTÖLT MALACFARKINCÁVAL

A hosszan elhúzódó tél miatt később jelentek meg a kertben, a mezőn a zöldfélék: a csalán, a spenót, kedvencem, a sóska , a medvehagyma, a lórom s társaik.
Amúgy frissen szedett komlóért kutyagoltam el a piacig, de a kofa, akivel megbeszéltem a találkát, meg sem jelent a kijelölt helyen.
Így hát kénytelen voltam mással beérni, de mondhatom, így is elégedett voltam az erdménnyel, egy tökéletes leves készült a bevásároltakból s virágot is vettem tavaszhozónak.


Hozzávalók:
3 marék csalán
3 marék sóska
2 csokor medvehagyma
2 csokor lórom
4 szál újhagyma
1 csokor zöldpetrezselyem
3-4 db füstölt malacfarok
2 kanál olaj
1 kanál liszt
1 konzerv paradicsom

bors
A malacfarkokat megmossuk és puhára főzzük. Akkor hozzáadjuk a megtisztított, megmosott és durvára darabolt zöldnövényeketa petrezselyem kivételével,  a paradicsomkonzervet, sózzuk, borsozzuk és tovább főzzük.
zben az olajból és a lisztből zsemleszínű rántást készítünk, besűrítjük vele a levest és még 4-5 percet főzzük.
Mielőtt elzárnánk a leves alatt a tüzet megszórjuk a felaprított zöldpetrezselyemmel.

       

2 megjegyzés:

  1. Nagymamám is füstölt hússal készítette kora tavasszal a komló levest, annyira finom volt. Tetszik ez a "sokzöldes" levesed, jó ötlet összeházasítani őket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki voltam valami zöldre éhezve. Továbbra is komlókutatásban vagyok.

      Törlés