2024. március 24., vasárnap

Kürtőskalács egyszerűen sütőben

 


Hozzávalók kb 8-10 darabhoz

600 g liszt

70 g olvasztott, langyos vaj

1 egész tojás

70 g cukor

300 ml langyos tej

20 g friss élesztő

csipet só

narancs vagy citromhéj

Az elkészítéshez:

4-5 db keskeny-magas befőttes üveg

sütőpapír

Az ízesítéshez:

kristálycukor, fahéj, dió stb

A hozzávalókat összekeverjük a tejben felfuttatott élsztővel, ruganyos, puha, nem ragadós tésztát dagasztunk belőle. Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztjük. Kettéosztjuk, 2-3 mm vastag lappá nyújtjuk, ujjnyi csíkokra vágjuk. A befőttes üvegeket beburkoljuk sütőpapírral, mindegyik köré tésztacsíkokat tekerünk, majd belehengergetjük a cukorba, vagy amibe szeretnénk.

Talpra állítva egymás mellé helyezzük, kis távolságot hagyunk köztük.

180 C fokra előmelegített sütőben pirosra sütjük.

Nem kell félni, az üvegek nem törnek el.


2 megjegyzés:

  1. Annyit gondolkodtam azon, hogy hogyan lehetne otthon is elkészíteni. A befőttesüvegre nem is gondoltam. Rég jártam erre, de jó, hogy benéztem. Szépek lettek a kürtőskalácsok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is félve sütöttem először, de nincs miért. Ráadásul nem kell zsÍrozni

      Törlés