2015. január 30., péntek

Kukoricás rizssaláta Frank Júliától

Ezt a kukoricás rizssalátát a Szakácsmustra virtuális játék alkalmából készítettem el. A játék szülőanyja Erika, az Életinfó  blog írója, ennek a fordulónak a játékvezetője pedig  Csaba, az Őrült szakács az Őrülten jó ételek blog készítője. A 8. forduló szakácsa Frank Júlia.
Külön köszönet Erikának a segítségért, tőle kaptam Frank Júlia recepteket, hadd legyen miből válogassak.
A receptjei annyira háziasak, retró stílusúak, szinte visszarepültem az időben és édesanyám konyhájában voltam ismét. Kukoricás rizssaláta és túrógombóc leves lett előételnek, tepertős tepsis burgonya főételnek, desszertnek pedig egy nagyon finom rizstortát készítettem el. 


Íme a rizssaláta hozzávalói:
20 dkg gyorsrizs
1 doboz konzerv morozsolt kukorica (40 dkg)
5 dkg mazsola
1 csokor zöldhagyma
2 cikk fokhagyma
1 csomag kapor
2 tojásból majonéz
2 dl tejföl
citromlé
só, bors
Előkészítjük a salátához való alapanyagokat: a rizst gurulósra főzzük sós vízben, lecsepegtetjük majd kihűtjük, a kukoricát szitába tesszük és hagyjuk lecsepegni, a hagymát és a kaprot apróra vágjuk, a fokhagymát apróra reszeljük, a mazsolát legalább fél órára forró vízbe áztatjuk (lehet a rizs főzőleve) majd leszűrjük, a majonézt összekeverjük a tejföllel, citromlével, sózzuk, borsozzuk. Mikor minden elő van készítve szépen összekeverjük a hozzávalókat és jól lehűtjük a salátát. 
Metélőhagymával díszíthetjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése