2015. március 8., vasárnap

Matcha teás isler citromlekvárral

A receptet a Praliné Paradicsomtól "lestem" s mivel nagy matcha tea rajongó vagyok úgy éreztem kénytelen vagyok elkészíteni ezt. Várakozáson felüli ízkombináció, a meyer citromos lekvár méltó kísérője a matcha-mandulás tésztának.


Hozzávalók 12 db 8 cm átmérőjű islerhez:
20 dkg liszt
15 dkg hideg vaj
7 dkg darált, pirított mandula (héjastól)
6 dkg porcukor
2-3 kk matcha por
1 kk tört citrombors 
1 citrom héja
1 kk vaníliakivonat
2 tojás sárgája
nekem még kellett 1 kanál hideg víz
A töltelékhez:
12 kanál citruslekvár
A tetejére:
20 dkg fehér csokoládé
2 kk matcha por
3-4 dkg magas kakaótartalmú csokoládé


 Elkészítése:
A tészta hozzávalóit annyi hideg vízzel gyúrjuk össze, hogy összeálljanak az alapanyagok (lehet nem is szükséges a víz)
Fóliába tekerjük és legalább 1 órára hidegre tesszük.
Kicsit lisztezett felületen vékonyra nyújtjuk (2-3mm), kör alakúra kivágjuk és 175C fokra előmelegített sütőben 7-8 perc alatt világosra sütjük. Vigyázat, amint kissé színt kap az alja már kész is.
Ha kihűltek összeragasztjuk őket valamilyen savanykás, lehetőleg citruslekvárral. Én saját készítésű meyer citromból főzőtt lekvárt használtam.
A csokoládét apróra vágjuk,  2/3-át gőz fölött kevergetve megolvasztjuk, hozzáadjuk a matcha teaport, majd a tűzről levesszük és belekeverjük a maradék csokoládét. Ezzel a finomsággal bevonjuk az islereket.
Egy óra után a kakaós csokoládéval ugyanúgy járunk el, zsírpapiros tölcsérkébe töltjük, majd becsíkozzuk az islerek matchacsokis tetejét.
Legalább egy napra hidegre tesszük a süteményeket, ez alatt az idő alatt a tészta megpuhul és összeérnek az ízek is.


2 megjegyzés: