2018. július 13., péntek

Pudingos-meggyes pite



Hozzávalók (28X38cm tepsihez)
A tésztához:
50 dkg liszt
20 dkg vaj
5 dkg zsír
7 dkg cukor
1,5 kiskanál sütőpor
1 egész tojás
1 tojás sárgája
csipet só
1 citrom reszelt héja
pár kanál tejszín vagy tej

A töltelékhez:
1,5 kg meggy
5 dkg cukor
1 csomag vanília ízű pudingpor
1 kiskanál fahéj
szükség szerint meggyszörp
2-3 kanál zsemlemorzsa

A tetejére:
1 tojás fehérje
2-3 kanál barna cukor

A vajat és a zsírt összemorzsoljuk a liszttel, hozzáadjuk a többi hozzávalót és annyi tejszínnel gyúrjuk össze, hogy rugalmas, puha tésztát kapjunk. Fóliába csomagoljuk és legalább fél órára hűtőszekrénybe tesszük.
A meggyet kimagozzuk, megszórjuk a cukorral és állni hagyjuk, amíg a cukor elolvad és a meggy levet ereszt. Leszűrjük és annyi gyümölcsszörppel pótoljuk ki, hogy a folyadék 5 dl legyen, beleszórjuk az őrölt fahéjat is. Ezzel a gyümölcslével megfőzzük a pudingport, amikor pedig besűrűsödött, hozzákeverjük a meggyet is. Kihűtjük.
A tésztát kettéosztjuk, mindkettőből vékony, tepsiméretű lapot nyújtunk. Az egyikkel kibélelünk egy sütőpapíros tepsit, jól belenyomkodjuk, villával megszuráljuk és megszórjuk a zsemlemorzsával. A tölteléket egyenletesen elterítjük rajta, majd berácsozzuk a második lapból vágott tésztacsíkokkal. Megkenjük a kissé felvert tojásfehérjével, megszürjuk barnacukorral és 180 C fokra előmelegített tepsiben 30-35 perc alatt szép pirosra sütjük.
Csak kihűlve lehet szépen szeletelni. Nagyon finom, kiadós sütemény, cseresznyével is elkészíthető.


A recept a Limaráé, köszönöm, tökéletes piterecept! Nagyon kevés változtatásokkal készítettem el, a vajat részben zsírral helyetesítettem, a meggy mennyiségét pedig megnöveltem.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól sikerült, ma elkészítettem, ez egy nagyon pontos, jó recept, köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örvendek, ezt a sütemányt én is nagyon szeretem

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen a receptet. Kipróbáltam, nagyon finom.

    VálaszTörlés