2022. szeptember 14., szerda

Gombalekvár sárga gyűrűstinóruból

 Pár éve szenvedélyes gombaszedő vagyok és attól eltekintve, hogy  a gombát nem igazán szeretem, a gomba vadászat izgalma, az ezzel járó hosszú séta a csodás természetben, a jó levegőn vonzóvá teszi számomra ezt a "sportot".

Csak olyan gombát szedek és fogyasztok, amiben biztos vagyok, hogy ehető



Az alábbi receptúráról, valamint arról, hogy létezik olyan gomba, amiből finom lekvárt lehet főzni Sebestyén Árpádtól hallottam, akinek a szaktudása ebben is verhetetlen. Mégis, az elkészítés alatt kissé változtattam az interneten olvasottakon.

Hozzávalók:

1,5-2 kg sárga gyűrűstinóru

35-50 dkg cukor ízlés szerint

5-6 szegfűszeg

1 kiskanál citromsó

1 citrom reszelt héja

1 csomag 3:1 ben dzsemfix


A sárga gyűrűstinóru kalapbőrét lehúzzuk és eltávolítjuk. Elégg könnyen megy, nem okoz nagy gondot, de azért van vele munka. A gombát feldaraboljuk, a cukorral és a fűszerekkel 25-30 percig főzzük. Végezetül hozzáadjuk a dzsemfixet, további 5 percig főzzük, majd botmixerrel püréstjük. 

Sterilizált kisebb befőttes üvegekbe szedjük és a kupakokat jól rácsavarjuk, hogy légmentes legyenek.

Nagyon-nagyon finom lett, az ízét semmi mással nem tudom összehasonlítani.  

 



2 megjegyzés:

  1. Szia! Még nem hallottam gombalekvárról, de tuti jó lehet. Azt szeretném kérdezni, hogy sima csiperkéből is el lehetne készíteni, vagy speckó gomba kell neki az ízvilág miatt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, sajnos, csak ebből az egy fajta gombából lehet. Elképzelheted, mekkora öröm volt ilyet szedni. Népiesen lekvárgombának is nevezik.

      Törlés