2013. február 5., kedd

GYÖMBÉRSÖR


Igazi téli ital, picit csípős, savanykásan édes, buborékosan pezsdítő. Az érlelési időtől eltekintve pár perc alatt kész van.
Hozzávalók:
15 dkg friss gyömbér
2 kiskanál gyömbérpor
4-5 kanál méz
3 citrom leve és héja
1 csapott kiskanál porélesztő
1 kiskanál cukor 
3 l víz
Az élesztőt és a cukrot beszórjuk egy pohár langyos vízbe és felfuttatjuk. 
Közben a gyömbért lereszeljük, nagyobb kancsóba tesszük, ráöntjük a forró vizet, belereszeljük a citromok héját, belecsavarjuk a levüket, beleszórjuk a gyömbérport  és belecsorgatjuk a mézet.
Jól összekeverjük, hozzáöntjük az élesztős vizet és meleg helyre tesszük.
3-4 nap alatt kész van, de azért naponta párszor kevergessük meg.
Szűrjük csatos üvegekbe és fogyasszuk örömmel.
  

4 megjegyzés:

  1. Hallottam már róla, de még sosem kóstoltam. Érdekes, mindenképpen ki fogom próbálni. Nyáron tuti!

    VálaszTörlés
  2. Most kell inni, nagyon egészséges a gyömbér és a méz, meg a citrom. Nyáron friss gyümölcslevet fogyasszunk!

    VálaszTörlés
  3. Akkor ebben van-lesz alkohol? Csak mert sörnek hívjuk? Különben tetszik.... csak lehet a gyerekeknek nem kéne . ..... még adni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahol azt olvastam, hogy valamennyi (elenyésző) alkoholtartalma lesz, ha beérett. Én nem tudom, be nem rúgtam tőle!

      Törlés