2013. február 3., vasárnap

POJÉKA LEVES

Emőkénél ettem ezt az igen ízletes levest, tőle tudtam meg, hogy a neve: gyergyócsomafalvi pojéka leves.
Az elkészítése nevetségesen egyszerű, de ugye tudjátok, mindig a részletekben rejlenek a különlegességek, jelen esetben az aszaltszilvában.
Azt olvastam erről a levesről, hogy ez ünnepi ételnek számított, lakodalmakba főzték, sőt keresztelőkbe is vitték a gazdasszonyok az otthon megfőzött levest. Aztán a helyszínen összeöntötték egy nagy fazékba...Nos, ezt inkább nem szeretném tudni...
Hozzávalók:
50 dkg kicsontozott csirkehús (bármilyen húsból finom)
1 nagy fej vöröshagyma
3 szál sárgarépa
2 szál petrezselyemgyökér
darabka zellergumó 
4 kanál olaj
1 kanál liszt
20 dkg aszalt szilva (mag nélkül)

1 kiskanál szemesbors
2 babérlevél 
Betétnek:
apró nokedli vagy apró tészta 


A hagymát apró kockára vágjuk és dinsztelni tesszük 2 kanál olajban, majd rádobjuk a felkockázott húst és a felaprított zöldségeket. Kevergetve, párolgatva puhítjuk, majd felöntjük  2 liter vízzel. Sózzuk, beleszórjuk a szemesborst, a babérleveleket és félpuhára főzzük. Akkor beleszaggatjuk a nokedlit (vagy az apró tésztát), beletesszük az aszalt szilvát és készre főzzük.
Végezetül a maradék olajból és a lisztből világos rántást készítünk és berántjuk vele a levest.
Tejföllel szokták tálalni, én csak úgy "magára" ettem, nagyon ízlett.

 
Feleim, vegyetek és egyetek!

4 megjegyzés:

  1. De guszta! Én húslevest főztem a hét végén. Olyan jó ebben a zord időben egy tál forró leves...Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Szuper! Eltéve! Levesek mindig jöhetnek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek a régi székely étkek, nagyon finom, most is épp azt kanalazok!

      Törlés