2016. június 16., csütörtök

Ropogós sajtos rudak és Blogkóstoló 29

A Blogkóstoló 29. fordulóját Fűszermánia Gabi írta ki, nekem ez alkalommal a rulett a Habverő és Fakanál blogot dobta, amit Melinda vezet. 
Tőle egy igazán ropogós sajtos rudat sütöttem, csak kevés változtatással.  A margarin helyett vajat és zsíros juhtúrót kevertem a masszába, ettől lett igazán ízes a sajtos rudacska. A recept könnyű, gyorsan elkészíthető, nagyon szeretem az ilyeneket.



Hozzávalók:
70 dkg liszt
40 dkg vaj (én 25 dkg juhtúrót és 20 dkg vajat használtam)
1 kanál só
2 tojás sárgája
2 dl tejföl
A tetejére:
2 tojás fehérje
25 dkg reszelt sajt 
kevés köménymag

A hideg vajat és juhtúrót összemorzsoljuk a megsózott liszttel, hozzáadjuk a tojások sárgáját és a tejfölt és rugalmas tésztát gyúrunk belőle. Ha szükséges adhatunk még hozzá tejfölt. Fóliába csomagoljuk és egy éjszakára hidegre tesszük.
Másnap 4 részre osztjuk, fél centi vastagra nyújtjuk, megkenjük a kissé felvert tojásfehérével, megszórjuk reszelt sajttal, köménymaggal, majd pizzavágó segítségével vékony csíkokra vágjuk. Sütőpapíros tepsire helyezzük és 180 C fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.
Ha kihűlt zárható dobozba tesszük, kitűnő sör-bor-pálinka korcsolya.



2 megjegyzés: