2020. április 29., szerda

Ropogós tejes kifli - Cornuri crocante

Az inspiráció innen, a Kálcirecept blogról, ahol ugyancsak utalás van a recept feltételezett eredeti forrásáról. Ez a kifli a békebeli, ropogós péksütemény pontos mása, köszönöm a receptet.



Hozzávalók 8 db kiflihez:
50 dkg liszt
2 dl tej
1 dl szénsavmentes ásványvíz
1 kanál tejföl (én tejszínt tettem)
2 dkg friss élesztő 
1,5  kiskanál só



A tejet, a vizet és a tejfölt langyosra melegítjük, feloldjuk benne az élesztőt és rögtön elkezdjük a gyúrást-dagasztást a sóval és a liszttel. Alaposan kidagasztjuk, a kelesztőtálat betakarjuk és langyos helyre tesszük 45-50 percre, amíg a tészta duplájára nő.
A megkelt tésztát 8 egyforma darabra vágjuk, mindegyik darabból gombócokat kerekítünk, majd letakarva további 10-15 percig pihentetjük.



Mindegyik tésztagombócot olajozott felületen elipszis formára, nagyon vékonyra nyújtjuk, majd a keskeny oldalától elindulva szépen feltekerjük úgy,  hogy közben kifele sodorjuk a hurkát, majd meghajlítjuk és sütőpapíros tepsibe helyezzük. Letakarjuk és addig kelesztjük, amíg a sütő 220 C fokra fel nem melegszik. A sütőbe vízzel teli edénykét helyezünk, hogy gőz képződjön.
Ha a sütő felforrósodott, a kifliket vízzel alaposan lespricceljuk, majd 13-15 perc alatt szép pirosra sütjük. Nekem 14 perc alatt tökéletesre sültek.
Ha a sütőböl kivesszük ismét vízzel spricceljük, majd hideg helyen kihűtjük.
Az adag felét csak másnap sütöttem, ezért még a kelesztés előtt fedett edényben a hűtőbe tettem 10 órára, majd szobahőmérsékleten 30 percet tovább kelesztettem, a továbbiakban úgy jártam el, mint a fentebb leírtakban.


Cornuri cu lapte crocante:
Ingrediente ptr cca.8-10 buc
500 g faina
200 ml lapte
100 ml apa
1 lingura de smantana (sau unt)
1 lingurita de sare
20 g drojdie proaspata (sau 7 g  uscata)
1 lingurita de zahar
Incalzim laptele, smantana si apa, punem zaharul, drojdia si o amestecam, pana se dizolva. Nu il lasam la dospit.
Punem faina si sarea in bolul de mixare, adaugam amestecul lichid si il framantam bine. Ungem un bol cu un pic de ulei, punem aluatul framantat, acoperim si lasam la dospit cca. 45-50 minute, pana isi dubleaza volumul. (Se poate lasa la dospit la frigider peste noapte)
Rasturnam aluatul dospit pe o planseta de lucru, il taiem in 8 bucati cat de cat egale, din care formam bilute ferme. Acoperim si lasam in continuare la dospit cca. 10-15 minute.
Intindem foarte subtire bilutele  de aluat in forma eliptica pe o planseta unsa cu o lingurita de ulei, un pic de ulei putem sa punem si pe suprafata aluatului.  Lucram cu sucitorul fara sa ridicam aluatul de pe planseta, uleiul ne va ajuta sa intindem aluatul fara probleme. Rulam strans ( vezi poza) si formam cornurile.
Le asezam pe tava captusita cu hartie de copt.
Incalzim cuptorul la 220 grade C, punem un vas mic cu apa pe fundul cuptorului, sa se formeze aburi in interior.
Stropim cornurile cu apa, presaram sare grunjoasa,  scadem temperatura la 200 grade C, le punem in cuptor si le coacem  cca. 12-14 minute. Dupa ce le scoatem din cuptor, mai stropim usor cu apa si le scoatem la un loc rece. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése