2012. október 20., szombat

VANÍLIÁS BIRSLEKVÁR

Kedvező áron csodálatos, vékonyhéjú birsalmát vásároltam. Ingeborg kedvence, főként az ő kedvéért készítettem a lekvárt, vaníliarúddal megbolondítva...



3 kg birsalmát vadonatúj súrlószivaccsal alaposan megdörzsöltem, lemostam róluk a kellemetlen pihét. Aztán négybe vágtam, kiszedtem a magházukat, levágtam a végüket és apró kockákra vágtam.
Egy nagy fazékba szórtam, felöntöttem annyi vízzel, amennyi majdnem ellepte, majd lassú tűzön puhára főztem.
Hozzászórtam 1,5 kg cukrot, beledobtam 3 rúd felhasított, felvágott vaníliarudat, belecsavartam 1 citromot, majd tovább főztem még 25 percet. A birs gyönyörű szép sötét borostyán színt kapott. Akkor beleszórtam 3 csomag zselésítőport, még főztem 5 percet, majd tiszta üvegekbe szedtem, szorosan lezártam.  Az üvegeket pár percig fejjel lefelé fordítva tartottam, majd szárazdunsztban hagytam másnapig kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése