2013. július 28., vasárnap

BARACKOS GRÍZES SÜTI és a hálás kosztosok

Inspiráció Gabriellától, köszönöm. 

Hozzávalók:
16 dkg liszt
16 dkg gríz
3 tojás
10 dkg cukor
3 dl joghurt
1 sütőpor
vaníliás cukor
10 dkg olvasztott vaj
sok-sok őszibarack

A lisztet, a grízet, a sütőport osszevegyítjük, a tojást habosra keverjük a cukrokkal, a joghurttal, az olvasztott vajjal. Belekeverjük a lisztes grízet, majd pihenni tesszük 30-40 percre.
Amíg a tészta pihen kettőbe-négybe vágjuk az őszibarackokat és megszórjuk 1-2 kanál grízzel.
A pihentetett tésztát sütőpapíros tepsibe simítjuk, megrakjuk héjával lefele a barackdarabkákkal, majd előmelegített sütőben, 180 fokon körülbelül 20 perc alatt megsütjük (tűpróba!)



Legyen itt egy fénykép Zuzuról is, aki bevállalta a nagy nyilvánosságot, csakhogy bizonyítsa eme sütemény finomságát. 
Köszönöm, nagyra értékelem!


 

7 megjegyzés:

  1. Felénk is sütnek egy hasonló grízes sütit, csak joghurt helyett tejföl van benne, a tetejére pedig szilvalekvárt pöttyöznek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejföllel biztos finomabb

      Törlés
    2. Nem vagyok benne biztos, de az én receptem olyan régi falusi, ergo a háznál inkább tejföl volt mint joghurt.

      Törlés
  2. Ildikó, örülök, hogy megtetszett a süti, és azt is örömmel olvastam, hogy ízlett mindenkinek... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Gabriella, a recepted nagy sikert aratott, öröm volt nézni, hogy falják.

      Törlés
  3. Én megcsináltam már joghurttal,kefirrel,kevés tejjel kevert tejföllel,mindenhogyan nagyon finom.Szilvával is kipróbáltam,úgy is nagyon finom,de a telitalálat az az őszibarack:)

    VálaszTörlés