2012. július 18., szerda

TÖKLEVES - KÖNNYŰ, NYÁRI


Ebben a  rekkenő hőségben annyira jól esik egy langyos leves. Hamar elkészíthető és nagyon finom.
Héjától megtisztítottam és lereszeltem egy tököt, olyan 80 dkg-osat, picit megsóztam és félretettem pár percre. A magjából kedvenc rántottaalapot készítek, majd megírom annak is a receptjét.
Közben apró kockára vágtam két szál zöldhagymát és nagyon kevés olajon üvegesre dinszteltem, majd hozzáadtam a kicsavart tököt. Kevergetve párolgattam, majd felöntöttem 1 liter zsírtalan húslével.
Amikor nyelvet főzök, mindig lefagyasztom a megmaradt főzőlevet, nagyon jól fog ilyenkor elővenni, a leves is finomabb, ha nem sima vízzel van felöntve.
Fűszerként a töklevesbe csombordot (borsikafű) és kaprot morzsoltam, borsoztam és 5 perc alatt készre főztem.
Egy kiskanál lisztet  elkevertem pár kanál hideg vízzel, behabartam vele a levest és még pár percig főztem. Akkor botmixerrel összeturmixoltam, majd már főzés nélkül hozzákevertem 5 kanál tejfölt.
Apróra vágott friss petrezselyemzölddel és olívaolajban pirított zsemlekockával tálaltam.
Mennyei!


  
Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése