2012. július 13., péntek

TÖLTÖTT PAPRIKA ÁRPAKÁSÁVAL

A rizst általában nagyon szeretem, de néha  a változatosság kedvéért kiváltanám vagy kukorica, vagy árpakásával. A csirkehúst is jobban kedvelem, mint a disznót, ezért van nálam majdnem mindig csak szárnyashús a fazékban...



A töltött paprika receptje rém egyszerű, először elkészítettem a tölteléket:
1 bögre hántolt árpát megmostam és pár órára vízbe áztattam, majd jól lecsorgattam. Összekevertem 25 dkg darált csirkehússal, egy tojással, 2 szál apróra vágott zöldhagymával, egy nagy csokor vágott zöldpetrezselyemmel, val, borssal.  

A paprikákat ez alkalommal könnyű volt előkészíteni, hisz most használtam el a télire eltett (nyár van!) pinduri paprikáimat. Csak szűrőbe tettem, alaposan átmostam és lecsepegtettem őket. Megtöltöttem a húsmasszával, majd liszbe nyomkodtam a húsos felüket. Ebből a mennyiségből 19 pici paprikát sikerült készítenem.
Egy szélesebb lábosban feltettem főni 1 liter vizet, sóztam és mellédobtam 3 szál összekötözött lestyánt, majd amikor a víz lobogott, egyenként belesüllyesztettem a paprikákat. 40 perc főzésre volt nekem szükségem, hogy a töltelék is, a paprika is megfőjjön, akkor hozzáadtam 2 dl paradicsomsűrítményt, 1 kanál cukrot, hogy egyensúlyozzam a savasságát és még 5 percig főztem. Nem rántottam be, mivel a paprikákon levő kevés liszt elégnek bizonyult számomra. Ha ti szeretnétek, hát rántsátok be kevés rántással.
A finom paradicsomszósz zamatos, a töltött paprikák ízletesek lettek. Tejföllel tálaltam.



Feleim, vegyetek és egyetek!

5 megjegyzés:

  1. nu pot decat sa ma ling pe botic si sa zic: DADADADADADADA! toata cratita la mineeeeeee! ;))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötlet! Én is szeretem a rizst, de a hántolt árpa(gersli) a másik nagy kedvenc. édesanyám csak azzal készíti a töltött káposztát. A minap nézegettük a párommal, hohy a kertben szedhető a paprika egy adag töltésre. Engem a képen látható kenyér (is)nagyon érdekelne. irtó jól néz ki. Szabad a receptjét tudni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Babett, sajnos a kenyér nem az én munkám, mexikói paillasse-nak hívják, biztos találsz receptet az interneten. A gerslit én soha nem ismertem, nem igazán volt ez nálunk szokványos, de amúgy imádom. A kukoricakásával szoktam még töltött dolgokat szaporítani.

      Törlés
    2. Köszönöm a választ! Igen, most már így tudom...svájci gyökérkenyér néven fut a blogokon...ez a tiéd pedig egy ízesített változata.

      Törlés