2012. november 27., kedd

AMERIKAI PALACSINTA

Mindig vágytam rá, mindig kívántam, elérhetetlennek, titokzatosnak gondoltam. Igen, róla van szó, az amerikai palacsintáról...
Íme a hozzávalók egy alaprecepthez:
- 12 dkg liszt
- 1,5 dl tej
- 1 kiskanál sütőpor
- csipet só
- 1 kanál cukor
- 3 tojás
- 7 dkg olvasztott vaj
- ízlés szerint reszelt citromhéj, narancshéj, vanília, aromák
A tojások fehérjét felverjük jó keményre. 
A többi hozzávalót alaposan összevegyítjük, majd gyengéden hozzákeverjük a tojáshabot.
Forró serpenyőben, zsiradék nélkül sütjük, egy merőkanálnyit téve bele, vagy több kissebb palacsintát sütve egyszerre.
Vigyázat, hamar megég!
Cseresznyedzsemmel fogyasztottam!




Feleim, vegyetek és egyetek!

6 megjegyzés:

  1. Na, akkor én is meg kell süssem mert pont úgy vágyom rá mint Te, és eddig csak álmodoztam róla, hogy egyszer megsütöm! :))) Irtó jól néz ki!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, valami jó "szaftossal" öntözgesd meg, mert szerintem kicsit száraz. A mi csúsztatott palacsintánk mellett ez azért labdába sem rúghat :-).

      Törlés
  2. Nagyon guszta ! Én mézzel szeretem:)
    Gratulálok a cikkért :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztusos! :) én úgy eszem, hogy sorban: palacsinta-vaj-savanykás lekvár-palacsinta-vaj-juharszirup vagy fenyőméz.. így egyáltalán nem száraz!:) viszont a csúsztatott palacsintához most kedvet kaptam, mert én meg olyat nem csináltam még..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a jó tanácsokat! Próbáld ki a "mi" fajtánkat, megéri!

      Törlés