2012. szeptember 30., vasárnap

ASZALT GYÜMÖLCSÖS KOSÁRKÁK


Ezt a receptet több dolog miatt készítettem el: volt 25 dkg tehéntúróm a hűtőben s valamit kellett kezdjek vele, a Seba szülinapját ünnepeltük és vittem volna oda is pár darabot, a kicsi Rékának is szántam belőle párat (hisz én vagyok a panancsintás Ildi) és utoljára, de nem utolsósorban ismét játszom, Lillánál.

A tésztájához előző este összegyúrtam:
25 dkg tehéntúrót
15 dkg vajat
1 bögre fehér lisztet
1/2 bögre rozslisztet
tejfölt
Tejfölt annyit tettem hozzá, amennyire szükség volt, hogy szép, rugalmas tésztát gyúrjak. Fóliába tekertem és hűtőbe tettem.
A töltelékhez apróra vágtam:
20 dkg aszalt datolyát
10 dkg cukrozott narancshéjat
10 dkg aszalt ananászt
1 nagy friss barackot
és összekevertem:
3 kanál barna cukorral
1 kanál kukoricaliszttel
1 kiskanál fahéjjal
A tésztát milliméter vastagságúra nyújtottam és egy nagy fémkarikával köröket szaggattam ki belőle, amikkel kibéleltem egy muffintepsi üregeit. Továbbá ugyanakkora mennyiségű kisebb köröket vágtam, amivel aztán lezártam a kosárkákat.
A tölteléket ügyesen elosztottam a kosárkákban, jó púposan, hadd legyen bőven, majd rátettem a kisebb tésztaköröket, picit lenyomkodtam a széleit, hadd fedjen alaposan. Egy késsel azért lyukakat vágtam mindegyikbe, hadd távozzon a gőz, tojással megkentem és barna cukorral megszórtam.
Előmelegített sütőben piros-ropogósra sütöttem a gyümölcsös finomságokat, Winter Green Tea-val fogyasztottam, a Demmers Teehaustól. 
Ez a zöldtea manduladarabkákkal, pörkölt mogyoróval, fahéjjal és narancshéjjal van ízesítve. Tökéletes téli tea, kísérője e finom sütiknek.



A süteményről meg mit mondhatok? Az aszalt finomságok tökéletesen harmonizáltak a barna cukor és a fahéj aromájával, ropogós, belül picit ragacsos, de nem ragadós töltelékkel. 
Mennyei, próbáljátok ki!



Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a kosárkáid, imádom nézegetni a blogodat. Ha fáradt vagyok (mint például most is), ide járok relaxálni... Puszi! Mirza

    VálaszTörlés