2012. augusztus 28., kedd

ASZPIKOS NYELV


Kivételes előétel, finom, egyszerűen elkészíthető.
Kezdők is bátran belevághatnak.

Hozzávalók:
- 3 disznónyelv (vagy 1 kisebb marhanyelv)
- 2 babérlevél
- kiskanál egészbors
- só ízlés szerint
- 3 főtt tojás
- pár szelet ecetes paprika, vagy uborka
-  díszítéshez zöldpetrezselyem
- 1 dkg zselatin


A nyelveket alaposan megmostam és sós, babérleveles, egészborsos vízben vajpuhára főztem. A főzőlevet átszűrtem, félretettem, a nyelvet megtakarítottam a vastag bőrétől és miután kihűlt, felszeleteltem. Melegen nehezebben lehet szeletelni, morzsolódik, foszlik.
A tojást sós vízben megfőztem, hideg víz alatt lehűtöttem, megpucoltam, négybe vágtam.
A savanyúságot tetszés szerinti méretre vágtam, lecsepegtettem.
A petrezselyemzöldet megmostam és levélkéire csípkedtem. Két, nem túl mély tálka aljára a lehetőségeimhez képest igyekeztem szépen elrendezni az előkészített alapanyagokat. 
A zselatint összekevertem 1 dl hideg vízzel, pár percig hagytam pihenni, majd összekevertem a langyosra hűlt, leszűrt húslével (0,5l) és lassú tűzön épp csak felforraltam, de nem főztem.
Ráöntöttem a nyelvre és másnapig hűtőbe tettem dermedni.
Ecetes tormával, ecetes hagymával, citromlével lehet fogyasztani.




Feleim, vegyetek és egyetek!

7 megjegyzés:

  1. Ez mennyei eledel. El fogom készíteni,hamarosan!!

    VálaszTörlés
  2. Kedvencem felvágottam a rakott nyelv... Ki fogom próbálni. Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, tényleg az, hamar megy, egyszerű, mutatós és finom. Minek kéne mást ennünk?

      Törlés
  3. Nagyon jol nez ki. Elkeszitem hamarosan.

    VálaszTörlés