2012. augusztus 27., hétfő

MANGÓS PITÉK KECSKESAJTOS TÉSZTÁBÓL


Ennek a receptnek az alapötletét Anna Olsontól csentem, de mint mindent, ezt is picit másképp csináltam.
A tésztához összegyúrtam 1 bögre lisztet, 15 dkg friss kecskesajtot, 5 dkg vajat, 5 kanál cukrot, csipet sót, 1 tojás sárgáját, 1 kanál tejfölt, 1 citrom reszelt héját és 1 kiskanál sütőport. Fóliába tekertem és a hűtőbe dugtam pihenni egy órát.
Akkor vékonyra nyújtottam és karikákat vágtam belőle, majd kibéleltem velük a kis piteformáimat. Mindegyiket villával megszurkáltam, sütőpapírt tettem rájuk, majd rizset szórtam a tetejükre. Előmelegített sütőben pirosra sütöttem  őket. Aztán eltávolítottam a rizset és a sütőpapírt, kihűtöttem. Ha nincs kis piteformátok, süssétek egy nagyban.
Közben elkészítettem a krémet:
2 tojás sárgáját és 1 egész tojást elkevertem 10 dkg cukorral, 2 kanál étkezési keményítővel, 1 citrom héjával és levével és 5 dl tejjel. 
Lassú tűzön, folytonosan kevergetve addig főztem, amíg besűrűsödött. Akkor hozzákevertem 5 dkg vajat is. 
15 dkg cukrot serpenyőben karamellizálódásig pirítottam, belecsavartam 1 citrom levét, majd 2 felcsíkozott mangót. A mangót folytonosan kevergetve addig melegítettem, amíg bevonódott a karamellel.
A piték belsejét megkentem a kihűlt krémmel, kiraktam a gyümölcscsíkokkal és megöntöztem a karamellel.
Kihűtve fogyasztjuk!
Ez a recept Vikvi blogszülinapjára meghírdetett játékra készült, ezúton is BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT kívánva!



Feleim, vegyetek és egyetek!

3 megjegyzés:

  1. Te utazol rám! Imádom az ilyen sajtos-édes-savanykás kütyüket. Lopom a tésztád!)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egymásra vagyunk hangolva...majd ha rémgazdag leszel és szükséged lesz egy személyes főzőasszonyra, akkor jövök neked főzni,,,:-). Addig is innen lehet eszmét cserélni...

      Törlés