2011. december 28., szerda

ASZALT PARADICSOMOS DISZNÓSÜLT



Karácsony másodnapján vacsorára voltam hivatalos, baratnőm töltötte a 36. életévét. Kedves, ügyes asszonyka, egy tündéri kislány anyukája, kitűnő háziasszony, értelmes elme, szorgalmas  munkaerő (amúgy matematikatanárnő). Ki sem nézné senki belőle, annyira törékeny, hogy biza szigorú a számok oktatója, az ő osztályában rend és csend uralkodik, meg sem tudom mondani, hogyan sikerül kiharcolnia a kamaszhorda tiszteletét. Szinte kivétel nélkül minden évben matekolimpikonokat nevel, osztályában mindenkinek sikerül a matekérettségi is.
Ha valaki kérdezné tőlem (persze, ha valakit ez valaha is érdekelne),  hogy kit tartok a román ismerőseim közul a legügyesebb konyhatündérnek, hát én minden féle képp gondolkodás nélkül rá, Andreeára szavaznék.
Pont e miatt szeretek náluk enni, kimondottam imádom ahogy a sülteket készíti és nem is tudok senki mást aki olyan finom dobostortát tudna sütni mint ő. 
Az írásom elején említett vacsora előételei nem is okoztak csalódást: disznóságok voltak, friss májas és véreshurka, ropogós tepertyű,  frissen füstölt húsos szalonna, sózott-zúzott piroshagymával. Ó Ó Ó, de a második fogás, finom zamatos disznósült helyett füstolthúsos töltöttkáposzta volt... A helyzetet nem sokat javította a desszertnek felszolgált dobostorta sem. Akkora volt a csalódás bennem, hogy amikor este hazamentem, máris megszületett a fejemben a következő ebéd ötlete: aszalt paradicsomos disznósült!




Három kanál olajat felhevítettem és pár perc alatt minden oldalán pirosra sütöttem egy darab besózott, megborsozott disznócombot. Szálasra aprítottam két fej hagymát, a sült hús mellé dobtam, utanasüllyesztettem négy cikk felkockazott fokhagymát is és amikor a hagyma is pirosodni kezdett rászórtam egy bő kanál pirospaprikát és felöntöttem egy pohár vízzel. Hagytam, hogy fedő alatt puhuljon a hús, néha még utánatöltögettem kevés vizet is. Amikor a villám már majdnem akadály nélkül süllyedt a húsba, akkor hozzáadtam egy marék felaprított aszalt paradicsomot, amit kis üvegekben, olivaolajban tartósítanak és árulnak aranyárban.
Ha szükséges, a szaftot sózzuk és borsozzuk meg, ízlés szerint. 
Úgy 10 perc múlva levettem a fedőt a lábasról és a már puha húst bedugtam a sütőbe még egy kicsit pirulni. 
Puliszkával ettem, savanyúuborkát ropogtattam mellé és élveztem az aszalt paradicsom különlegesen finom, nyáremlékeztető ízét a számban.




Feleim, vegyetek es egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése