2011. december 2., péntek

LUCSKOS KÁPOSZTA LEVES

Soha nem szerettem a lucskos káposzta levest, kimondottan rühelltem!  Jó pár évvel ezelőtt Vlad komám nagymamájához mentünk falura szőlőt szüretelni, nos ott ettem az életem legegyszerűbb és legfinomabb lucskoskáposztáját. Nem volt abban semmi fakszni, egy falat hús, annyi sem, de olyan finom volt, hogy két tányérral is befaltam. Ennek az "emlékére", hátha tudok én is legalább olyant főzni, készítettem el ezt a levest, kicsit cifrázva, hússal, mondanom sem kell, finomra sikeredett. 


















Meggyalultam édesanyám ősrégi káposztagyalujával egy kisebb fej káposztát. Közben felforraltam 3 liter vizet, amikor zubogott beledobáltam egy kilónyi darabokra vágott oldalast, egy fej aprózott hagymát és a káposztát. ztam, borsoztam, csomborral, kaporral ízesítettem. 

Amikor a hús is, a káposzta is majdnem puha lett, akkor, akárcsak a Vlad nagymamája, beleszórtam egy fél csésze rizset, három darabolt paradicsomot  és az egészet készre főztem. 


3 kanál olajból és egy kanál lisztből vékony rántást készítettem, amikor már megpörkölödött, megbarnult a liszt rászórtam egy kiskanál pirospaprikát és berántottam vele a levest. Pár perc és meglett.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése