2011. december 16., péntek

BARACK



Ehhez a sütihez a sütőformáim szerintem megvannak zsenge kamaszlány korom óta, akkor volt ez nagyon divatos süti, boldog-boldogtalan ezt készítette, lehetőségek szerint díszitette, színezte és töltötte. Édesanyám a baracksütiket baracklekváros krémmel  töltötte, nem kakaóssal, mint mások. Ezért én is így készítem!
Pofonegyszerű a tésztája: összegyúrtam gyors mozdulatokkal 30 dkg lisztet, 20 dkg vajat, csipetnyi sót, 10 dkg porcukrot majd 2 tojás sárgáját. Fóliába csomagoltam és betettem a hűtőszekrénybe legalább 2 órára.


A tésztát lisztezett deszkán nagyon vékonyra kinyújtottam és kerek lapocskákat szúrtam ki belőlük. A formáimat kibéleltem a tésztakorongokkal, ujjbegyemmel jó alaposan belenyomkodtam, tepsibe tettem és megsütöttem őket. Mivel csak 20 sütőformám van, kénytelen voltam több rendben sütni, végül 100 félbarackot készítettem.
Akinek nincs ilyen formája, az a masszából diónyi gömböket kerekítsen a tenyerében, amiután megsülnek kiskanállal kaparja  ki  a belsejüket, úgy alakul ki  nagyjából a megfelelő forma. Ebben az esetben tegyetek sütőport a tésztájába!


A krémhez összekevertem 20 dkg puha vajat 4 kanál porcukorral és egy kis üveg baracklekvárral.
A barackformákat összeragasztottam kiskanál krémmel, fóliázott tálcán a hűtőben érleltem egy egész napot , majd céklalébe mártottam a krémes tésztagolyókat és végül kristálycukorba forgattam meg őket. Végül, fényképezés után zárható műanyag dobozba tettem és besuvasztottam a hűtőszekrénybe, úgymond Karácsonyra...
Nem hiszitek el, amikor "ellenőrzés" képpen pár nap után bekukkintottam a dobozba, majd szívbajt kaptam. Édesapám megette több mint háromnegyedét! 
Vacakolhatok újabb adaggal!
Akkor majd kínálhatlak :

Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése