2011. december 25., vasárnap

SOVÁNY TÖLTÖTT KÁPOSZTA

Nem vagyok nagy barátja a töltött káposztának, évente háromszor készítek, egyszer télen savanyúkáposzta levélből, úgy Karácsony tájékán, egyszer Húsvét körül, már friss káposzta levélből és még egyszer nyáron, akkor már töltött paprikával vegyesen.
Akaratlanul is eszembe jut édesanyám töltött káposztája, amit drótozott cserépfazékban készített a népes családnak, mikor disznó vagy egyéb húsból, mikor amiből tudta. Hol darált párizsiból, hol gombából, mikor rizzsel, mikor kukoricadarával keverve. 




Persze, én is beszereztem a korondi mesterektől egy csodás agyagfazakat, nem is akármilyent, hanem kakasosat, igaz nincs megdrótozva, de szép és hasznos darab ez is.


Egy fej savanyított káposztát vásároltam a piacon, érettet és vékonylevelűt, szépen lefejtettem róla a káposztaszirmokat, kettévágtam őket, a vastag ereket eltávolítottam róluk.  Amikor már a vége felé jártam a nagyobb leveleknek, akkor vékony szálasra vágtam a megmaradt kaposztabucit.




Egy tálba összekevertem egy kiló darált csirkemellet egy bögre rizzsel,  egy fej dinsztelt, apróra vágott hagymával, egy csokor felaprított zöldpetrezselyemmel, val, törött borssal, egy kanál pirospaprikával, egy kanál paradicsompasztával és egy egész tojással. Ezzel a töltelékkel töltöttem meg az ereitől megtisztított, formára igazított káposztaleveleimet és apró töltelékeket csombolygattam belőlük. Aprított káposztával, sovány, darabokra vágott füstölt csülökkel rétegezve szépen befektettem őket a varázsfazakamba, felöntöttem hideg vízzel és türelemmel, lassú tűzön másfél óra alatt puhára főztem.
Sovany, izletes, enyhen fustos izu toltelekeket keszitettem.


A Demmers Teehaus egyik tearemeket ittam mellé, a Japan Genmaicha-t, ami nem más mint pirított rizzsel ízesített sencha zöld tea. Remek ízpárosítás azoknak, akik nem akarnak alkoholt inni a káposzta mellé.



Feleim, vegyetek es egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése