2011. december 25., vasárnap

A PULISZKA

Amikor dél  körül útnak indultam beteglátógatóba, kórházba, úgy éreztem magamat,  mint amikor a kis flottám legeslegutolsó hajójának is eltűnt az árbóca a víz alatt.
A buszmegállóban állingálva új hajó építésén gondolkoztam, amikor megszólított egy nénike. Öreg volt nagyon, picike és aszott (mint a tegnap megfőzött tyúkom) idegesített, hogy megzavart  az elmélkedésemben, igy tehat bosszankodva fordultam felé, dohogva, már megint egy koldus... Kedves, vékonyka  madárhangon megkérdezte, ha tudok e puliszkát főzni, ha lobogó, forró vízbe szórom e a kukoricadarát s ha fakanállal vagy habverővel keverem  el a vízben. Rögtön a szívembe markolt a bűntudat, a szerencsétlen puliszkát fog főzni Szentestén magának, a felől érdeklődik s máris nyúltam volna a pénztárcám után. A néni kedvesen felnézett rám és elmondta a puliszkafőzés nagy "titkát" s a bizonyosságot, hogy ha így főzöm ezentúl,  soha nem fog csomós lenni a puliszkám, többé nem fogom elszámítani a hozzávalókat és úgy összességében sokkal boldogabb leszek.
Már elszállt a bizalmatlanságom s a rosszkedvem, mosolyogva beszélgettünk tovább, amikor a néni azt mondta nekem, ezért a biztos receptért bizony fizetnem kell. Ahaaa, gondoltam, mégiscsak kilóg a tyúkláb, vagyis a lóláb, mégiscsak koldul, jól éreztem én, nincsenek "jótétemények" számlaegyenlítések nélkül. 
De nem,  a fizettseg nem volt más mint az, hogy adjam tovább a puliszka szerinte helyes elkészítési módját mindenkinek, amikor lehetőségem adódik rá. 
 Így tehat, amint hazaértem, el is készítettem azt s ígéretemhez híven tovább is adom a tutibiztos recepturát. Mert ugye, ha jót kapunk, tovább kell adnunk, s ha rosszat, arról inkább ne beszéljünk...
Vegyél személyenként egy pohár (2,5 dl) hideg vizet, zd meg ízlés szerint és keverj el benne 4 evőkanál kukoricadarát. Tedd fel a tűzre és folytonosan kevergetve főzd tetszés szerint 5-10 percet. 
Aki főzött már puliszkát, az tudja, hogy másként "szoktuk" készíteni, aki nem, az csinálja így, ahogy itt van leírva. Elrontani tényleg nem lehet.
Imádom hideg tejjel, de lehet szaftos húsok mellé enni körítésnek, lehet fogyasztani brindzával, vagyis csípős juhtúróval és pirított szalonnával, de finom töltött káposzta mellé kenyér helyett is. 
U.I. Ha a néninek nem is, de aznap másnak adtam alamizsnát.




Feleim, vegyetek es egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése