2012. május 12., szombat

ALMÁS-KÖRTÉS PITÉCSKÉK ISAACNAK

Kicsi Isaac, nagyon sajnálom, hogy túl az Óperencián laksz és nem tudok neked valódi pitét ajándékozni. Azt hiszem, nagyon "csípnénk" egymást. Én téged, te az én süteményeimet. Apádnak holnap főzök levest, virtuálisan meghívom ebédre. Te meg addig is, légy jó kisfiú! Muwa!
Mivel még nem kávézol, töltöttem neked tejecskét is, az egeret meg én varrtam-kötöttem.


Pitelázban égek. Minden pite, sós, édes, gyümölcsös, lekváros, diós, pite, pite, pite...Gyúrom, nyújtom, sütöm, pite, pite.
Összegyúrtam egy pitetésztát ( 2 bögre liszt, 1 bögre vaj, pici só, 2 tojás sárgája, fél csomag sütőpor és annyi tejföl, hogy összeálljon).
Miután a tészta pihent egy órát fóliába csomagolva a hűtőben, kinyújtottam és kibéleltem vele pici piteformákat (a pitesütési láz e formák miatt van, most vettem őket).


A töltelékhez lereszeltem fél kiló körtét és fél kiló almát, héjastól, csak épp jól megmostam őket. Megcukroztam (kb 15 dkg), szórtam rá őrölt fahéjat és az ízhatás fokozása érdekében locsoltam rá 2 kanál rózsavizet. Pár perc alatt, folytonos kevergetés mellett puhára pároltam.
A tésztára darált diót szórtam, arra kanalaztam a tölteléket. A maradék tésztából vékony csíkokat vágtam, azzal rácsoztam be a pitéket. Végül orgonaszörppel kentem meg a tetejüket. Ennek hiányában lehet felvert tojást használni, vagy bármilyen más szörpöt.
Előmelegített sütőben pirosra sütöttem őket.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése