2012. május 19., szombat

TÁRKONYOS PULYKACOMB - Márti

Vettem 4 szép pulykahús darabot, ami nem volt más, mint keresztbe darabolt combdarabok. Így tisztességes, normális adagok lettek, nem kellett egy személynek akkora pulykacombot feltálalni, amekkorával még kőkorszaki Béni is nehezen tudott volna megbirkózni.



Megtisztítottam és nagyobb darabokra vágtam 6 szál zöld fokhagymát, egy nagy húsos pirosparikát és pár kanál olajon addig pirítottam, amíg a fokhagyma enyhén barnulni nem kezdett. Akkor hozzáadtam a húsdarabokat, sóztam, borsoztam és felöntöttem vízzel. Beledobtam egy marék friss tárkonyt, kedvenc zöldfűszeremet. Addig főztem amíg a hús meg nem puhult. Az elpárolgott folyadékot folyamatosan pótoltam.
Babos rizzsel tálaltam, amit Jamie Oliviertől láttam a tévében: megpirítottam egy kanál vajon 4 marék rizst addig, amíg rózsaszínűvé nem kezdtek válni a szemek, akkor felöntöttem annyi zöldségalaplével, amennyi mésfél ujjnyira elfedte, hozzáadtam egy leszűrt, átmosott vörösbab konzervet és egy darabka fahéjat. 10 percig fedőemelgetés nélkül, nagyon lassú tűzön főztem. Friss korianderzölddel szórtam meg (saját termés az erkélyről!) és utána még 5 percig lefedve hagytam.
A sült fokhagymának, paprikának és a friss tárkonynak a főtt pulykahússal annyira finom volt az íze, hogy méltán mondhatom, sikerült finomat főznöm. A koronát az ételre a fahéjas babos rizs tette fel.






A tárkonyt amúgy nagyon szeretem, télire kis üvegcsékben ecetben tárolom, tavaszig mindig elfogy egy jó nagy adag . Közben, persze a "kincsemből" más is kap.  
Utoljára Mártinak küldtem...
Kedves lényed, rekedtes hangod, ahogy a cigarettádba szippantasz, ahogy Berni kutyát simogatod, ahogy mindenkihez szinte láthatatlanul alkalmazkodsz. Ahogyan  lányodat szereted, amennyire szépen és csendesen éled az életed...Hogyan feledhetném? Aludj megbékélten.

2 megjegyzés: