2012. május 15., kedd

REBARBARALEKVÁR CITROMFŰVEL

Ezzel az érdekes zöldséggel pár éve ismerkedtem meg. Hozzánk a szász lakosok által került s csak az újra nyitottak termesztették és fogyasztották, fura módon, mint gyümölcsöt
(ugye az avokádó gyümölcs, de zöldségként eszik).
Ugyanolyan bátorság kellett az elkészítéséhez, mint amilyen elszántság a termesztéséhez. Pedig mennyire finom, pikáns érdekes aroma...AHHH, imádom, mit mondjak egyebet.



Először ingatlanközvetítő munkám alatt akadtam rá egy eladó külvárosi ház szomszédos telkén, ahol egy öreg bácsi termesztette. Azóta is visszajárok hozzá minden évben, frissen vágott rebarbarát vásárolni. Általában eperrel keverve szoktam lekvárt főzni belőle, most elkészítettem a citromfüves változatát is. Nos, csalódás nem volt, nagyon finomra sikerült. Az elkészítése meg tényleg, de tényleg, főzéssel együtt fél óra volt.




Három kis üveg elkészítéséhez meghámoztam és lábosba kockáztam 8 szál rebarbarát, ráöntöttem egy pohár vizet, 1 csomag 2:1 gelfixet és 10 perc alatt pépesre főztem. Akkor hozzáadtam 40 dkg cukrot és egy marék apróra vágott citromfüvet és további 5 percig főztem. Tiszta, száraz üvegekbe töltöttem és lezártam őket, majd reggelig szárazdunsztba dugtam hűlni.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése