2012. június 15., péntek

CSIRKÉS-TÖKÖS TÉSZTA


Felvágtam csíkokra egy kicsontozott csirkemellet és megöntöztem 2 kanál szójaszósszal, majd beleforgattam 2 kanál kukoricalisztbe.
A forró wokba olajat öntöttem, úgy 5 kanálnyit és folytonosan kevergetve, nagy lángon pár perc alatt megpirítottam a csirkemell csíkokat. Vigyázat, a kukoricaliszt miatt leégés veszélye fenyeget, de a keverő fakanállal folytonosan felkapargattam a megpirult leeső morzsákat. Tányérba szedtem a megsült, de belül szaftos húsdarabkákat.


A wokba ismét olajat tettem, felforrósítottam és nagy tűzön, folytonosan kevergetve hozzáadtam 2 felkarikázott zöldhagymát, 2 felcsíkozott kápia paprikát, 20 dkg durvára vágott csiperkegombát, 2 kisebb, kockázott tököt és egy felaprított chilipaprikát. Az egésznek nem kellett több, mint 5 perc, megöntöztem 2 kanál szójaszósszal, beleöntöttem 2 dl kókusztejet és még pár percig rotyogtattam, majd hozzáadtam a félretett húst.
Közben megfőztem 30 dkg rövid tésztát sós vízben, lecsöpögtettem és a zöldséges-húsos szószhoz adtam. Végezetül apróra vágott zöldpetrezselyemmel szórtam meg.


Az egésznek az elkészítése aprításokkal együtt azt hiszem nem volt több mint 30 perc, finom, laktató és nem túl drága vacsorát lehet ilyen rövid idő alatt összedobni majd semmilyen konyhai tudással 4 személy részére. Oda kell figyelni arra, hogy a wok mindig forró legyen, erős lángon süssünk és folytonosan kevergessünk.
 Az íze? Nagyon, nagyon finom volt, a roppanós zöldségek jól találnak a szaftos-ropogós húsdarabkákkal és a kókusztejben tapicskoló tésztával.



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése