2012. június 6., szerda

GARI

Jókat vigyorgok, lehet valaki férfinévhez köti ezt az ételt, pedig szó sincs róla. A gari semmi más, mint marinált gyömbér. 
Beszélgettem Aditzával erről-arról s megkérdezte, hogy készítenék-e marinált gyömbért? Ijedten mondtam: de hisz soha nem csináltam még. A válasza jogos volt: ugyanezt mondtad a gyömbérlekvárra, a hagymalekvárra és sok egyéb másra és mégis elkészítetted és mennyire jól sikerültek.


Erre nem volt appeláta, az első alkalommal vettem egy fél kiló gyömbért. Alaposan megtakarítottam, késsel a lehető legvékonyabb lemezekre vágtam és feltettem főni 10 percig.
Elkészítettem az öntetet: egy  csésze főzővízhez hozzáadtam egy  csésze vörösborecetet, 3 kanál cukrot, csipet sót és összeforraltam. A gyömbérkarikákat üvegbe tettem és leöntöttem az ecetes lével. 
Fogyasztásig pár napot érlelni kell!!!


Feleim, vegyetek és egyetek!

4 megjegyzés: