2012. június 16., szombat

MASCARPONÉKRÉMES CSERESZNYETORTA

Itt három kedvenc találkozott: a mascarpone, a cseresznye és a bodzaszörp. Eszméletlen kombináció, szavamra, magam is csak hülledezek, mennyire finom lett. Hamar kész lett, ha eltekintek a cseresznyemagozástól...
Megvásároltam egy 19 cm átmérőjű kapcsos tortaformát, mivelhogy elnéztem egy számot az árlapon... A kasszáig pedig annyira megszerettem, hogy nem volt szívem ott hagyni. Ha meg már megvolt, akkor ki is kellett próbálni, mit tud.



Első dolgom az volt, hogy megsütöttem egy piskótalapot 4 tojásból, 4 kanál lisztből, 4 kanál cukorból, fél csomag sütőporból, 4 kanál olvasztott és lehűtőtt vajból, egy lime lereszelt héjából. Kihűtöttem és 2 lapra vágtam.
A krémhez előszőr egy kanál étkezési keményítőt elkevertem 1 kanál cukorral, hozzáadtam 2 dl forró tejet és pár perc alatt lassú tűzön vastagra főztem, kihűtöttem.
Habosra kevertem 8 dkg puha vajat 3 evőkanál porcukorral, apránként hozzáadtam a főzött pépet, 15 dkg mascarponét és folytonosan kevergetve hozzáöntöttem 0,5 dl limeos bodzaszörpöt és belecsavartam fél lime levét. Ha nincs bodzaszörpötök, akkor használhattok bármilyen semleges színű gyümölcsszörpöt. Amikor szörpöt mondok, akkor vízzel hígítandó szirupra gondolok.


A habosra kevert krémet a hűtőbe tettem és nekiláttam a cseresznyének. 
80 dkg cseresznyét kimagoztam és feltettem főni  20 dkg cukorral, egy fahéjrudat dobtam mellé, 6-8 percig rotyogtattam, majd leszűrtem. A felfogott léhez, úgy 2 dl-hez hozzáadtam egy  kiskanál zselatint majd újra felforraltam, de már nem főztem.
Következett a torta összeállítása. Az alsó lapot megöntöztem bodzaszörppel, megkentem vastagon krémmel, beborítottam a cseresznye felével. A felső lap alját is meglocsoltam a szörppel, ráborítottam az alsó krémes, gyümölcsösre és vastagon megkentem a tetejét is krémmel. A megmaradt cseresznyével díszítettem, majd rácsorgattam a lassan kihűlő, vastagodó zselét.



Nos, nem vagyok én nagy tortasütögető, de ez felülmúlta minden elképzelésemet.




Feleim, vegyetek és egyetek!

8 megjegyzés:

  1. Nagyon kívánatos a tortád Ildi!
    Bevállalnék egy nagy szeletet!!! Yammy!

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikusan néz ki és a tányér is tündéri!!! Én is tortát sütöttem, és az öreg kapcsos formából kifolyt a tészta, majd besült az forma aljára! :DDD Veszek egy újat!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, a tányért barátnőmtől kaptam. A tortaformát kibéleletm sütőpapírral, úgy mindig biztonságosabb.

      Törlés
  3. Ez bizony isteni finom lehet! Van egy cseresznyés tortaverseny "Nagykörü cseresznyetortája". Nem nevezed be?

    VálaszTörlés
  4. A bodza ize erzodott ???? Oau de fincsi,ehet!

    VálaszTörlés