2012. június 27., szerda

KÁPOSZTÁS PALACSINTA



Hozzávalók a tésztához:
80 dkg kenyérliszt, 2 kanál olaj, kiskanál só, 4 dkg élesztő, kiskanál cukor, langyos víz.
Egy bögre langyos vízben elmorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam a cukrot és annyi lisztet, amennyitől a massza pasztaszerű nem lett. Ez a kovász, amit felfuttattam, hozzáadtam a többi alapanyaghoz és langyos vízzel közepesen kemény, rugalmas tésztát gyúrtam. Megliszteztem a tetejét, letakartam konyharuhával és betettem egy éjszakára a hűtőbe.


Reggel kivettem a hidegről és szobahőmérsékleten hagytam 1 órát felmelegedni, majd nekiláttam a palacsintasütésnek.
Közben a töltelékhez lereszeltem egy kb 2 kg-os káposztát,  ztam, majd olajon pirulásig kevergetve pároltam, sütöttem, borsoztam és kihűtöttem.
A tésztát picit átgyúrtam, kettévágtam, majd 2 rudat hengergettem belőle és felvágtam összesen 16 darabkára, gombóccá gömbölyítettem őket.
Lisztezett deszkán a gömböcskéket  ellaposítottam, kistányérnyi méretűvé nyújtottam, a közepükre kanálnyi párolt káposztát tettem,  a széleit batyúvá csípkedtem össze és tányérnyivá nyújtottam ki. Úgy mint itt. Akkor már pár miliméter vastagságúak lettek, pont mint egy nagytányér. 
Egy serpenyőbe löttyintésnyi olajat öntöttem és közepes tűzön kisütöttem egy palacsintát. Megettem!




Aztán szépen, módszeresen kisütöttem a többit, fóliába csomagoltam és szaladtam, hogy a kollegák még addig egyenek belőle, amíg meleg.






Feleim, vegyetek és egyetek!

4 megjegyzés:

  1. Biztos örültek a kollegák,és siker volt vele!Káposztás lángost már ettem,de palacsinta változatban még nem!De meg kóstolnám:))

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy még nem tudok rendesen rágni, még mindig fogorvoshoz járok, de ha jobban leszek megsütöm én is, nagyon de nagyon kívánoooom, annyira guszták.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juci, ez nem ropogósan kemény, mivel kevés olajban volt sütve. Apukám is most csináltatja a fogait, gond nélkül tudott enni belőle!

      Törlés