2012. június 11., hétfő

LUCSKOS KÁPOSZTA FŐZELÉK csülökkel




Annyira guszta az új káposzta a harsogóan friss, zöld leveleivel, hogy öröm nézni és enni. Csak forgattam a kezemben a fejet, ümmögtem- hümmögtem magamban, aztán megszületett az ítélet: lucskos lesz őkelméből, rövid lében, főzeléknek, meglocsolva egy pohár barna sörrel. Utána lehet menni polgármestert választani...





Felaprítottam szálasra két fej vöröshagymát és megdinszteltem pár kanál olajban. Félidőben hozzáadtam 5-6 cikk fokhagymát, majd amikor pirulni kezdett, 4 darab csülökkarikát. Ezt úgy értsétek, hogy a csülök szépen fel van darabolva, keresztben, 5 cm-es karikákra. Pár perc alatt mindkét oldalát megkapattam a forró zsiradékban, ztam, borsoztam és felöntöttem annyi vízzel, amennyi éppen ellepte. Elkezdtem a fűszerezést: 1 kanál szárított gyökérzöldség, 1 kanál szárított hagyma, 1 kanál szárított paradicsom, csombor, kapor. 
A húst puhára főztem, néha pótoltam az elpárolgott folyadékot, majd hozzáöntöttem egy  darabolt paradicsomkonzervet, egy 1 kg-os nem túl apróra vágott zöldkáposztát. Sűrítésnek, liszt helyett, beleszórtam egy marék rizset is.
Végezetül pár percre bedugtam a forró sütőbe, sűrűsödni, pirulni.



Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés:

  1. Hát ez pazar! És én hogy szeretem a csülköt..))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is inkább a csülköt...de azért megettük a káposztát is :-)

      Törlés