2012. június 9., szombat

ZÖLDSÉGES-TOJÁSOS SÜLT RIZS

Igazán nagyon finom és egészséges körítés, csak azon csodálkozom, hogy maradt ki ez eddig nekem. Amúgy magára, feltét nélkül is tartalmas, finom étel.


Íme én hogy készítettem, hozzávalók 4 személyre:
Beáztattam langyos, enyhén sós vízbe egy nagy bögre barna rizset, majd lassú tűzön megpuhítottam. Szűrőbe tettem, lecsorgattam a felesleges folyadékot és kihűtöttem.


Jöhetnek a zöldségek:
3 szál zöldhagyma picit ferdén felkarikázva, szárastól, 1 nagy sárgarépa apróra kockázva és egy kisebb zukkini kockára vágva.
A wokban felforrosítottam 3 kanál olajat, beledobtam a hagymát, a sárgarépát és élénk tűzön, folytonosan kevergetve 5 perc alatt megpároltam, de csak annyira, hogy még roppanós maradt. A harmadik percnél hozzáadtam a zukkinit is.
Közben villával felvertem 2 tojást, a zöldségekhez öntöttem és majdnem szárazra sütöttem, amikor is belekevertem a főtt rizset, egy kanál szójaszószt és egy kanál fehérborecetet.  Ha nektek van rizsecetetek, azt tegyetek bele, úgy finomabb, de semmi féle képp ne hagyjátok ki, az ecet feldobja az ízeket. 
Végezetül megszórtam egy marék apróra végott korianderzölddel és zöldpetrezselyemmel.


Nos, ugye milyen hamar meglett? A rizset előre meg lehet főzni, a zöldséges-tojásos alapot meg 10 perc alatt el lehet készíteni.

Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése