2011. november 23., szerda

Habcsók kéken

Amikor azt hallottam Nagyilditől, hogy élete egyik be nem teljesült vágya az, hogy kék krumplipürét egyen, hát nem sokat gondolkoztam, hanem az első adandó  alkalommal kék ételfestékkel színeztem a krumplipürét, amit főztem. Volt nagy csodálkozas, de végül is a természetellenesen kékes krumpli nem volt szemnek tetszetős, inkább bizarr, taszító. Ez volt a bizonyíték arra, hogy sokszor vágyunk olyasmi után ami aztán nem váltja be a vágyainkat. 
"A csalódas íja komor erővel röpíti az embert a valóság felé.
Victor Hugo"
Lássuk a habcsókot:
5 tojás fehérjét betonkeményre felvertem 1 kanál ecettel, 30 dkg cukorral. Amikor a hab csúcsot formázott a habverő végén, akkor belekevertem 1 kanál étkezési keményítőt.  




Persze, nem maradhatott el a habból az étkezési színező is, ha már hab, akkor legyen kék.




Sütőpapíros tepsibe kanállal halmocskákat formáztam, majd alig-alig langyoska, fakanállal  kitámasztott ajtajú sütőben órákig inkabb szárítottam mint sütöttem. 



Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése