2011. november 13., vasárnap

Disznópörkölt nokedlivel

ÓÓÓ, a nagy klasszikus! 
Annyira szép darab húst vettem, egy nagyon vastag és szép oldalast, hogy repesett tőle a kicsi szívem, pedig igazán ritkán eszem disznóhúst.  Hazafele jövet máris két étel született meg a fejemben. A csontos részéből lucskos káposzta levest készítek, a színhúsból pedig szaftos pörköltet.



Így hát nekiláttam a munkának (miért mondom munka, amikor nem érzem annak?): lazán lemetszettem a húst a csontokról, odafigyelve, hogy maradjon is és félretettem a leveshez, a többit meg nem túl kicsi, olyan 3X3 cm-es kockákra vágtam.
Egy nagy fej hagymát összeaprítottam és megdinszteltem egy kevés olajon, hozzáadtam a húsokat és lefedve, néha néha megkeverve addig pároltam amíg a levát elfőtte. Közbenztam, borsoztam, pirospaprikáztam, melléfektettem egy babérlevelet is, beleaprítottam pár cikk fokhagymát és ráöntöttem 5-6  darab összeturmixolt paradicsomot is. 
Közben folyamatosan öntözgettem forró vízzel és néha megkevergettem. 
Puhára, foszlósra főtt, vastag, aromás szafttal.




Nokedlivel tálaltam (amit pici pesztóval ízesitettem), céklasalátával ettem.



Feleim, vegyetek és egyetek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése