2011. november 13., vasárnap

Tokaji aszús tiramisu

Annyira nem fogy itthon az alkohol (Hál'Istennek), hogy a minap, takarítás közben rábukkantam egy üveg `79-ben palackozott Tokaji aszúra. Amikor kihúztam az üveg dugóját és megcsapta az orromat az olajos, aromás, karakteres illata, rögtön arra gondoltam mennyire extra lenne a hétvégére tervezett tiramisut ezzel megbolondítani.  A tegnap egy tévéműsorban a tortakrémet barnasörrel ízesítették, miért nem lehetne aszús krémet csinálni a tiramisunak.




Habosra kevertem 5 tojás sárgáját 5 kanál cukorral, majd belecsepegtettem fél deci aszút, beledolgoztam 20 dkg mascarponét és utána lazán az 5 kanál cukorral keményre felvert tojásfehérjéket. 
3 dl feketekávéba beleöntöttem fél deci bort, ez igazán karakteres ízt adott a belemártogatott piskótáknak.


Ehhez a recepthez 40 db babapiskótát használtam, könnyedén belemártogattam őket a boros kávéba és rétegzeve leraktam a krémmel.
Annyira virágos kedvem lett a közben elszürcsölt félpohár bortól, hogy a kakaóport szívecskés mintával szórtam a tiramisura és keretnek is tarka virágot tettem.


Feleim, vegyetek és egyetek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése