2011. november 26., szombat

PUSZEDLI AJÁNDÉKBA

A nagyanyám puszedlijét senki nem tudja felülmúlni! 
Gyenge kis kisérletezésemet egy eléggé finom aprósüti koronázta, csinos kis celofánzacskóba, majd karácsonyi díszítésű "zokniba" csomagolva jó ajándék lehet az ünnepek alkalmából. Elkészíthető akár 10 nappal is az ajándékozás előtt, minél többet áll, annál puhább lesz!


Deszkára szitáltam fél kiló lisztet, mélyedést készítettem a közepébe, majd összekevertem 10 dkg vaj, 10 dkg cukor es 25 dkg méz olvasztott elegyével, 1 kiskanál reszelt citromhéjjal, 1 kiskanál őrölt szegfűszeggel, egy kiskanál őrölt fahéjjal, 1 egész tojással és 2 tojás sárgájával, 1 kiskanál szódabikarbonával. 
Gyors mozdulatokkal összegyúrtam (ha túl lágy, tegyünk még bele lisztet) majd betettem 3 órára a hűtőbe. Az sem baj, ha egy egész napra.
Miután megpihent a hűvösben, lisztezett deszkán fél centi vastagsagúra nyújtottam, különböző formákkal kiszúrtam, sütőpapiros tepsire helyeztem őket. A sütőt előmelegítettem és közepes hőfokon megsütöttem a puszedliket.


A 2 tojás fehérjét keményre vertem 1 kiskanál ecettel és 5 kanál cukorral, ezzel a habbal kentem be a forró sütemenyek tetejét, majd   
egy egész napot hagytam száradni őket. Utána jól zárodó dobozba kerültek.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése