2012. március 8., csütörtök

AVOKÁDÓS BABSALÁTA


Egy csodaszép, ámbár még kemény avokádót érleltem újságba csavarva a kamra egyik polcán. Azt olvastam és lám igaz volt, hogy a kemény avokádót nem kell hűtőszekrénybe tenni, hanem csak a kamra hűvősébe,  szépen bebugyolálva újságpapírba. Akkor pár nap alatt puhára érik, de nem romlik meg. 
Ingeborgnál laktam pár napot, ő szinte naponta evett avokádót. Szépen körbekanyarította egy éles késsel, úgy metszett le róla egy-egy karika gyümölcsöt, hogy a mag benne maradt majdnem végig, sokszor napokig is a zöld húsban. Akkor figyeltem meg, hogy az amúgy gyorsan oxidálódó avokádó megtartotta a friss színét addig, amíg a mag benne volt. Ha nem hiszitek, próbáljátok ti is ki!



Nagyon különlegesen finom salátát készítettem:
Megfőztem 15 dkg előző estétől beáztatott száraz babot picit sós, babérleveles vízben, szűrőben lecsepegtettem és lehűtöttem.
Közben apróra vágtam két fej lilahagymát, felkockáztam egy puha avokádót, 25 dkg cherry paradicsomot, egy nagy csokor zöldpetrezselymet. Összekevertem a saláta hozzávalóit, rácsavartam egy fél citromot, ztam, borsoztam és meglocsoltam pár kanál olivaolajjal.
Feltétlenül próbáljátok ki, nagyon finom, ízletes étel. 
Szól ez Tüncinek is, aki újabban a lencsesalátám nagy rajongója!




 Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés:

  1. ha! nu m-as fi gandit niciodata sa combin avocado cu fasole! acuma imi ploua in gura de dimineata :))). arata minunat!

    VálaszTörlés
  2. Sunt innebunita dupa salata asta, a iesit demential, cum se mananca imediat fac alta!

    VálaszTörlés