2012. március 10., szombat

RIZSES BABÉTEL OLDALASSAL

Megfőztem egy nagy adag babot. Hamarosan jön a tavasz, a friss zöldségek méltatlanul a háttérbe fogják szorítani ezt a finom és egészséges ételt, ezért télbúcsúztatóként még készítettem egy adaggal. 
Egy nagy fej vöröshagymát apró kockákra vágtam és megdinszteltem pár kanál olajon. Amikor pirulni kezdett beledobtam 1 kiló feldarabolt oldalast, beleszórtam egy kiskanál pirospaprikát, egy kiskanál köménymagot, egy nagy marék szárított gyökérzöldséget, 3 babérlevelet, kanálnyi paradicsompasztát, ztam, borsoztam és lassú tűzön, mindig pótolva az elpárolgott vizet, puhára pároltam a húst. 
Akkor kivettem a húst, kicsontoztam és visszatettem a fortyogó lébe, amihez fél bögre megmosott, beáztatott barnarizset is adtam és puhára főztem. Végezetül belevágtam egy csokor lestyánt is.
Amikor már hús is, rizs is puha volt, hozzáadtam 30 dkg sós vízben megfőzött, lecsepegtetett babot. Egyet rottyantottam rajta és máris kész volt.
Tortilla lapocskákba csavarva, petrezselymes paradicsomsalátával tálaltam.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése