2012. március 2., péntek

KÓKUSZHABOS NARANCSLEKVÁROS PITE


Nos, nem volt otthon semmi alapanyag amiből desszertet gyárthattam volna. Fanyalogva álltam a konyhaszekrény előtt, fogalmam sem volt mit fogok sütni. Amikor a kamra polcán megakadt a szemem a saját készítésű narancslekváromon, tudtam, ez lesz az egyik alap. Másodikként egy zacskó kókuszreszeléket szemeltem ki magamnak. A többi már gyerekjáték volt.
A pite tésztájához összegyúrtam egy bögre lisztet egy fél bögre vajjal, csipet sóval, 2 kanál porcukorral és annyi jéghideg vízzel, amennyitől a tészta összeállt, rugalmas és selymesen puha nem lett. Fóliába csomagoltam és egy órát pihentettem a hűtőszekrényben.
A piteformát kibéleltem a tésztával, villával megszurkáltam és megkentem jó vastagon a narancslekvárral (nem kell bele egy egész üveg).
4 tojás fehérjét felvertem 4 kanál cukorral, amikor már kemény volt, hozzáadtam 10 dkg kókuszreszeléket, gyengéden összekevertem és a lekváros pite tetejére símitottam.
Nagyon lassú tűzön addig sütöttem, amíg a tészta megpirult, a hab meg megsült.
Végezetül megszórtam egy marék gránátalma maggal, de azt már inkább csak a design kedvéért.
Ismét bebizonyosodott számomra, hogy majdnem semmiből is lehet nagyon finom dolgokat készíteni.


Feleim, vegyetek és egyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése