2012. március 14., szerda

SAJTOS POGÁCSA


Sajtos pogácsát ígértem az irodába a népnek, ezért amint hazaértem a munkából a tegnap délután, be is dagasztottam a tésztáját és betettem a hűtőszekrénybe kelni. 
Összekevertem egy nagy tálban 80 dkg lisztet két marék krumplipehellyel (instant krumplipehely), egy kanál sóval, 2 tojással, egy kanál libazsírral, a megkelt kovásszal és annyi langyos tejföllel, hogy rugalmas tésztát kaptam. 
A kovászt 25 g élesztőből, langyos tejből készítettem, 2 kanál lisztet és kiskanál cukrot adtam még hozzá, majd amikor "felfutott", akkor kevertem hozzá a liszthez.
Deszkán alaposan kidagasztottam, majd ismét tálba tettem, lefóliáztam és betettem egy éjszakára a hűtőszekrénybe kelni.
Ma reggel kinyújtottam ujjnyi vastagságúra, rámorzsoltam 20 dkg juhtúrót, hajtogattam, majd fél órára félretettem kelni. Aztán ismét nyújtottam, hajtogattam, ismét 20 percre pihentettem meleg helyen.
Utoljára még egyszer megismételtem a nyújtást-hajtogatást, majd kinyújtottam 1 cm vastagra a tésztát.
Késsel bekockáztam a tetejét, formával pogácsákat szaggattam belőle, sütőpapíros tepsibe tettem, megkentem felvert tojással és megszórtam reszelt sajttal.
Előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem őket.

Feleim, vegyetek és egyetek!

2 megjegyzés:

  1. vai, cat imi plac asta! eu cred ca daca as sta o saptamana la tine as manca non stop, ca prea faci mancare pe gustul meu :)))

    VálaszTörlés
  2. Multzam Zazu, esti tare amabila!

    VálaszTörlés